Cairns 28-9 t/m 4-10 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lola Tholen - WaarBenJij.nu Cairns 28-9 t/m 4-10 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lola Tholen - WaarBenJij.nu

Cairns 28-9 t/m 4-10

Door: Lola Tholen

Blijf op de hoogte en volg Lola

05 Oktober 2017 | Australië, Cairns

28 september.

We hebben een uur met backpack en wel gelopen naar de air poort en een klein stukje met de trein. Het was best zwaar maar wel te doen. Melissa en ik zijn samen naar cairns gevlogen. Naar het globetrotters hostel. Daar is de rest van de groep al een dag. Hun waren met z'n 5 daar. Om half 8 waren we in het hostel. We hadden nog geen avond eten gegeten dus we moesten nog iets gaan improviseren! We hadden alleen nog brood. Dus hebben we geroosterd brood met olie en zout en peper gegeten en dat was prima. Globetrotters is een mooi en schoon hostel vol met backpackers!

29-8 t/m 1-10

Deze dagen zijn we vooral bij de Lagoon geweest. Het was een openbaar gratis zwembad in een park. Echt heel leuk! 1X kwam er ook een band spelen. Super tof! Het is erg warm in cairns dus afkoeling kon ik wel gebruiken. Het is hier rond de 30 tot 32 graden.
Overdag hebben we nog wat gewinkeld en rond gelopen door de stad. Cairns vond ik een gezellige stad. Alles is heel relaxt en rustig. Ik moet er nog wel steeds aan wennen dat ze hier links rijden. Maar dat komt vast nog wel.

Op zaterdag kwamen er nog 4 van de austrian backpackers groep naar het hostel. Gezellig! Dus zijn we nu met zn 11 in het zelfde hostel.

De avond van de 29ste zijn we eerst gaan BBQ bij de lagoon in het park. Daar stonden meerdere BBQ's. Je kon daar zelf je vlees of groente meenemen en dan kon je daar barbecueën. Erg gezellig was het. Een meisje uit Switzerland en een Australisch meisje deden ook mee! Daarna zijn we opstap geweest bij gillidans dat is een grote club. Buiten stond een band. Binnen was beneden en boven een dansvloer. Erg gezellige avond was het. Volgende dag zijn we weer bij de zelfde club op stap geweest maar toen vond ik het minder leuk.

In het hostel was er elke woensdag en zondag een gratis BBQ! Dus daar heb ik goed gebruik van gemaakt!

2-10
duiken en snorkelen op de great barrier reef (passion)

Ik ging voor de eerste keer duiken en snorkelen. Ik vond het zo spannend en eng!!! Maar ik dacht als ik het niet doe krijg ik daar zeker spijt van! We moesten eerst met de boot z'n uurtje varen. Daar gingen we eerst even snorkelen. Waauw echt hele mooie vissen gezien in het heldere water. Op een gegeven moment werden we terug geroepen voor het duiken. Oooh wat vond ik het spannend. Ik bleef gelukkig wel rustig. Eerst kregen we nog een instructie en daarna kregen we de duikpakken aan. Toen was het tijd om in het water te gaan... in water kregen we instructies en daar kon je nog kiezen of je wel of niet wilde duiken. Na de instructie gingen we net z'n 3 en een begeleider duiken. We zijn ongeveer 9 meter diep gegaan. Echt heel gaaf! Heb hier ook er mooie vissen gezien. Helaas geen haaien of schildpadden. Maar Ja misschien volgende keer beter. We hebben ongeveer een half uur tot uur gedoken. Ik vond het echt heel gaaf en wil het zeker nog wel een keer doen.

Na het duiken hadden we de lunch. Het was een heerlijke lunch met van alles. Na de lunch gingen we verder varen naar het volgende punt waar je kon snorkelen of duiken. Voor duiken moest je nog bij betalen. Dus ik heb op dat punt alleen maar gesmokkeld. Dat was ook echt heel mooi! Mooie vissen en koraal gezien. Daarna gingen we met de boot terug naar cairns.
In de avond hebben we niet meer veel gedaan. We moesten de volgende dag weer vroeg op voor de daintree rainforest.

3-10 daintree rainforest

We werden om 10 over 7 opgehaald door een busje voor de tour. We gingen eerst naar Port Dougles naar het wild life habitus. Het was een park met kangoeroes, koala's, vogels, walibies, struisvogels en nog meer dieren. Ik vond vooral de kangoeroes erg leuk. Je kon ze aaien en eten geven. We hebben een uur rond gelopen door het park.Daarna gingen met de bus naar het national park in mosman. Daar hebben we een wandeling gemaakt door het bos. Verder niet heel bijzonder. Na Mosman moesten we ongeveer 2 uur rijden. Toen hadden we lunch. Na de overheerlijke lunch (kangoeroe met friet) kon je naar het strand de cape tribilution. Echt een heel mooi strand!!! Je mocht niet zwemmen in de zee ivm de krokodillen. Je mag trouwens nergens in cairns in de zee zwemmen. Na het mooie strand moesten we weer de bus in. We gingen krokodillen spotten!! Heel cool. We hadden 2 krokodillen en 2 slangen gezien.
Daarna zijn weer terug gegaan naar het hostel. Het was leuke dag geweest!

Via ons hostel kon je bij een club gratis pizza eten en na half 11 5 gratis drankjes! Het was ladysnight!! De club heette woolshed. Het was gezellig. Maar ik was moe van het duiken en de tour dus ben lekker op tijd naar bed gegaan.

4-10
Vandaag was voor mij een regel dag wat ik verder in me reis wil. Ik heb de greyhound busreis geboekt van cairns naar Sydney en de tour van de whitsunday islands en fraser island.
Savonds was er een gratis BBQ in het hostel. Lekker!! Daarna hebben we als afsluiting nog aan aantal drankjes gedronken en nog wat gekaart.
Morgen vertrek ik met Melissa naar townsville.

  • 24 Oktober 2017 - 23:25

    Iris (Herbergier):

    Hoi Lola
    Wat een mooie verhalen en wat maak je geweldige dingen mee.
    Dat je met duiken het “jammer” vindt dat je geen haaien bent tegen gekomen
    is wel bijzonder (ha ha ha). Stel je voor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2017

Mijn reis van 25-10 tot 12-11

17 November 2017

Arlie beach, Fraser, Noosa, Brisbane

29 Oktober 2017

5-10 tot 11-5

05 Oktober 2017

Cairns 28-9 t/m 4-10

04 Oktober 2017

Sydney 21-9 tot 28-9 2027
Lola

hoi

Actief sinds 12 Sept. 2017
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 8512

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: