Mijn reis van 25-10 tot 12-11 - Reisverslag uit Queensland Islands, Australië van Lola Tholen - WaarBenJij.nu Mijn reis van 25-10 tot 12-11 - Reisverslag uit Queensland Islands, Australië van Lola Tholen - WaarBenJij.nu

Mijn reis van 25-10 tot 12-11

Door: Lola Tholen

Blijf op de hoogte en volg Lola

29 November 2017 | Australië, Queensland Islands

Sufers Paradijs-cold coast
Hostel: Bunk
dagen: 4
Date: 25-10 tot 29-10

Buk was een erg mooi hostel. In dit hostel ben ik een Canadese en een engelse tegen gekomen. Met hun heb ik mijn 4 dagen doorgebracht. De eerste dag ben ik naar het stand gegaan om lekker te chillen.. wat heb ik het toch goed! Na het strand hebben we samen pasta gekookt! Heerlijk was de pasta. De engelsman kon erg goed koken. In de avond hebben we bosloten om een kroegentocht te doen met het hostel. Erg gezellige avond was dat. Volgende dag heb ik niet veel gedaan. Had een beetje last van een kater. Ben nog naar het strand geweest. Daar was ik al snel weer weg omdat het te hard aan het waaien was. In het hostel heb ik nog uitgerust en een boekje gelezen.

De volgende dag ben ik een wandeling langs het strand gaan doen met een engelse. Na de wandeling zijn we heerlijk op het strand gaan liggen. en hebben we gezwommen in de zee. Het was een top dag en het was erg gezellig. in de avond zijn we nog op stap geweest. Maar dat was niet veel bijzonders. Een drankje gedaan in een bar.

Als ik eerlijk ben heb ik de rest van de dagen niet veel meer gedaan. ben naar het strand geweest en rond gehangen in het hosel. Wel heb ik hier een leuke tijd gehad! En hele leuke mensen ontmoet!
De volgende stop is Byron Bay dusss dat is waarschijnlijk nog meer strand en uitgaaan!

Byron Bay
hostel: Aquarius
dagen: 7
date: 29 tot 4 nov

In het aquarius hostel hing altijd een geode sfeer. Ik heb het daar erg naar me zin gehad. Elke avond werd er iets in de bar georganiseerd. Zoals: koraoke, worstel wedstrijd, speed daten en nog veel meer. En wat ik ook wel heel erg nice vond, was dat dinner included was. En het waren best goed maaltijden!

Mijn eerste dag kwam ik een nederlands meisje tegen in mijn kamer daar heb ik een aantal dagen mee opgetrokken. Ze kwam uit Amsterdam. aardige meid was het! We wilde samen gaan kayakken maar helaas was haar groep al vol. Verder hebben we vooral de avonden samen doorgebracht.
Ik ben in de middag met iemand die ik in surfersparadijs ontmoet had een wandeling naar de vuurtoren gedaan. Erg mooie wandeling. Ze zeggen als je geluk hebt kun je daar ook dolfijnen zijn. Maar helaas heb ik die niet gezien. De volgende dag dacht ik misschien kan ik er wel naar toe hardlopen. Ik heb het gedaan maar het was echt heel zwaar!!! Dat kwam ook omdat er allemaal trappen bij kwamen. Maar Nader hand had ik wel een erg goed gevoel.

Verder heb ik ook een aantal dagen op het stand gelegen natuuurlijk! waarom niet je bent in Australia toch? Ik ben ook nog een engels meisje tegen gekomen en daar mee heb ik de kayak toch met dolfijnen gedaan. We zaten samen in een kayak maar we waren veel te sloom.... dus hebben we moeten ruilen met de guides. Dat we wat harder gingen haha. We hebben met de tour dolfijnen en schildepadden gezien dus dat was wel echt heel gaaaaf!! Het kayakken is niet zo mijn ding maar het was wel een erg leuke dag geweest.
Op naar de volgende bestemming!!!

Yamba
hostel: YHA (enigste hostel dat er is)
dagen: 2
date: 4 tot 6 November

Yamba is een klein stadje en staat vooral bekend om dat je er goed kan surfen. Ik had een meisje ontmoet in de bus een duits meisje. erg aardig. IK kwam aan in het hostel en me kamer genoten vroegen me of ik mee ging naar het strand. Dus dat heb ik ook gedaan. het duitse meisje ging ook mee. Sommige van de groep gingen surfen. Ik had geen surfboard gehuurd want wilde eerst nog een les! Ik had me les geland op de maandag. In de avond zijn we nog op stap geweest in het een hotel was wel gezellige avond. Hebben nog wat locals ontmoet. dat was wel leuk!

Volgende dag wilde we naar de green en blue pools. daar kon je ook klif springen. Ik en het duitse meisje waren van plan om te gaan lopen er heen. we hadden gehoord dat je als je lang het strand bleef lopen dat je er vaznzelf kwam. We waren gaan lopen langs het strand. Het was een prachtige wandeling maar het was veelste lang dus we zijn niet naar de blue en green pools gelopen. Maar de wandeling was al mooi en gezellig genoeg voor ons. In de avond hebben we nog gezellilg gekletst en niet veel meer gedaan en owja we hadden pizza gegeten mmmmmm.

Me surfles in YAMBA... Ik had er zin in het was al weer 5 weken geleden dat ik me eerste surfles heb gehad. Ik was erg benieuwd. We hadden eerst een les gekregen en daarna mochten we het zelf proberen. Het was echt wel heel moeilijk om omdat de golven veel groter waren dat ik gewent was. Maar ik had een aantal keer me eigen golf geparkt dat gevoel was echt heel graaf! Dat ik dat gewoon had gedaan! De les was echt TOPPP! vond het jammer dat weer verder ging maarja kan altijd nog terug komen. Ik was na de surfles ook echt helemaal geloopt en moe!

Coffs harbour
hostel: Aussie possie
dagen 6 tot 8 nov

Dit hostel was echt een werk hostel. Ik vond het niet zo leuk hier. Gelukkig was ik nog met het duitse meisje van Yamba. We zijn samen door gereist. Het klikte wel goed. Wel leuk was dat het hostel veel organiseerde. alleen het weer was ook niet heel geweldig dus dat was iets minder. De eerste dag zijn we kangaroes gaan spotten in het wild. We hebben echt heel veel en grote kangaroes gezien.

de volgende dag ben ik eerst naar de botanic garden gegaan daarna zijn we gaan proberen om te surfen maar de golven vond ik te klein. maar het was wel leuk om het zelf te proberen. Ik zat er erg over na te denken om op surf kamp te gaan alleen het weer was niet zo geweldig dus ik was erg aan het twijfelen.

Uit eindelijk heb ik toch besloten om 3 dagen surf kamp te gaaan doen in spot X! dat was een stukje boven Coffs harbour. Ik heb alles in de ochtend geregeld en ben ik de volgende dag gegaan.

SURFKAMP SPOT X
dagen: 3
date: 9 tm 12 November

Ik heb er zin in SURFKAMP!!!! Ik vind surfen wel echt heel gaaf als het lukt haha!
Ik had de bus van coffs harbour naar woolgagla daar was spot X. De bus duurde maar 20 min. Ik was in de bus ik denk voor 10 min en de bus ging kapot en we hebben meer dan een uur moeten wachten voordat er iemand kwam!!! dus ik was te laat op surfkamp dit kwam omdat de bus ook al meer dan een half uur telaat was! dat is pure pech! Ik was echt heel erg gestrest maar de stress was al snel weg toen we met de surfles konden beginnen. We hadden wel echt een hele leuke groep en surfleraren! Geweldig vond ik het me eerste surfles. Ik had een paar Eigen golven gepakt het ging al beter dan in Yamba dus dat was wel heel fijn. Na dat we de eerste surfles hadden gehad kregen we nog een rondleding door spot X . Da dat gingen we lunchen. Lekkere lunch was het. Ik had raps met veel groeten en kipfilet! Na de lunch hadden we een een expression session
Dat is een les waar je kunt oefenen en als je vragen hebt kun je bij de surf instructeurs terecht. Na de expression session hadden we kangoeroe golf.eerst gingen we de kangoeroes bekijken die daar waren daarna een golven. Ik was er slecht in. Ik denk dat ik toch een hockeyer ben. Haha. Volgende dag hadden we weer een surf les en een expression session. Daarna was er kajakken maar daar heb ik niet aan mee gedaan omdat het koud was en het regerende.
Laatste dag hadden we open zee raften dat was echt heel leuk! En in de avond was er nog een party.

• 29 November 2017 - 16:21

Astrid:

Hey Lola
    Wat een mooi verhaal weer! Wat goed van jou dat je zo lekker actief blijft! Je blijft genieten van al die avonturen die je maakt. Heel veel plezier en lekker genieten. Liefs Astrid xx

• 03 Januari 2018 - 12:33

Ellie Van Wijk:

Hoi Lola heel leuk je verslagen.
    Geniet er lekker van.
    Ik hoop dat 2018 een heel goed jaar voor
    je wordt.,en dat we je weer een keer zien.