Arlie beach, Fraser, Noosa, Brisbane - Reisverslag uit Queensland Islands, Australië van Lola Tholen - WaarBenJij.nu Arlie beach, Fraser, Noosa, Brisbane - Reisverslag uit Queensland Islands, Australië van Lola Tholen - WaarBenJij.nu

Arlie beach, Fraser, Noosa, Brisbane

Door: Lola Tholen

Blijf op de hoogte en volg Lola

17 November 2017 | Australië, Queensland Islands

Laatste dagen Arlie beach

We kwamen in de middag terug van de boot. We zijn nog met een aantal naar de lagoon gegaan. Daar hebben we nog wat gegeten en gezwommen. In de avond zijn we op stap gegaan. Gezellige avond was het!
Volgende dag zijn we weer naar de lagoon gegaan. Ik moest vandaag ook gaan plannen/boeken wat me volgende bestemming was. Ik wilde eigenlik naar agnes water en faser island.
Agnes water ben ik niet meer heen gegaan. Ik ging meteen door naar fraser.

Fraser 13-10 tot 18-10

De bus vertrok van Arlie beach naar Harvey Bay. Vanuit daar gingen we fraser island doen. Helaas regende het heel hard toen we daar aan kwamen. 3 dagen en 3 nachten faser island. We sliepen daar in tenten. Heel de 3 dagen en nachten heeft het helaas geregend. Ik was bij dat ik warme kleren had meegenomen niet iedereen had dit gedaan. We gingen met 2 auto's naar faser island. Een groep van ongeveer 15 man. We reden met 4x4 autos. We hebben hier 3 dagen mee rond gereden in de bossen en over het strand. Ik heb zelf ook een stukje gereden. Dat ging redelijk. Was voor mij heel erg wennen omdat het stuur aan de andere kant zit. Maar wel leuk om een keer te doen. En over het strand rijden vond ik nog het moeilijkste over het losse zand. Verder zijn er nog naar de champagne Pools, lake mckenzie, look out en nog meer dingen geweest. Bij de champagne Pools hebben we ook nog walvissen gezien. Echt heel gaaf. Hij was een backflip aan het doen.
In de avond aten we samen en deden we nog een drankje en een spelletje. En oh ja we zagen de laatste dag nog een dingo. Hij lijkt op een hond maar hij kan heel gevaarlijk zijn. We zagen hem terwijl we in de auto zaten gelukkig!
Ik vond faser leuk! Alleen het regende al de 3 dagen en het was koud!
Ik was ook erg blij dat ik weer terug was bij het hostel. We zijn nog een extra nacht gebleven in Harvey bay omdat het toch overal regende.
In deze dag ben ik op de computer me volgende stap gaan plannen.

Enn me volgende stap is noosa!
Hostel: nomads
Dagen: 4
Date: 18-10 tot 22-10

In dit hostel had ik gekozen voor een 16 persoonskamer. Ik wilde het wel eens uitproberen hoe dat is om met 15 anderen op een kamer te slapen. Eerste dag kwam ik een Nederlands meisje tegen met haar heb ik de 4 dagen Noosa gedaan. Eerste dag zijn we naar de woolworths geweest om eten te kopen! Verder hebben we niet heel veel gedaan. Het regende nog een beetje dus we hebben er een rustig dagje van gemaakt. Volgende dag zijn we gaan wandelen in het national park. Eerst hebben we de blauwe route gedaan. Dit was bij het strand. Hele mooie wandeling! We zijn ook nog bij de verry Pools geweest. Het is een zwembad met rotsen in de zee. Heel gaaf! Na de blauwe route hebben ook nog de paarse gedaan dit was door het bos. Ze zeiden dat je wilde koalas kon tegen komen. Wij hebben ze helaas niet gezien. Het was een wandeling van ongeveer 5 uur. Maar wel een hele mooie wandeling. In de avonden zijn we af en toe op stap geweest. Bij het hostel was een bar. Daar gingen we uit. Dit was dicht om 12 uur en daarna kon je met een gratis shuttle naar de volgende club. Dit heb ik een keer gedaan! De. Club was wel leuk maar niks bijzonders.

Volgende dag zijn we weer naar het national park geweest. Nu hebben we een iets kortere route gedaan van ongeveer 3 uur. Ook een mooie route. Stukje over het strand en in de bossen. Na de wandeling zijn we op het strand gaan liggen. Het was heerlijk weer! Het op strand was het hardstikke druk! Maar dat was niet heel erg. De laatste avond was het alweer. Ik ben naar een andere kamer gegaan en ben daar gaan kletsen met een biertje. Gezellig was het! Volgende dag de bus naar Brisbane! De grote stad bekennen.

Brisbane
Hostel: nomads
Dagen: 3
Date: 22-10 tot 25-10

In de middag ben ik aangekomen in Brisbane. Er was een bbq om 3 daar ben ik heen gegaan. Het was in een mooi park we hebben gebbqt met 7 mensen dus een klein groepje. In de avond ben ik met me kamergenootje paar biertjes gaan drinken bij de bottle shop. Dit was goedkoper! Dag daarna ben ik eerst naar china town geweest maar dat was niet echt heel mooi of leuk. Daarna ben ik naar een mooi park gegaan en heb daar rond gelopen. En daarna ben ik naar de botanical garden gelopen. Een heerlijk rustig parkje. Na dat ben ik terug gelopen naar het hostel! In de avond ben ik met een Australische meid naar een salsa avond gegaan. Ik denk dat we bij de verkeerde salsa waren. We zijn er 5 min geweest daarna zijn we weer gegaan.

Ik had besloten om maar vroeg naar bed te gaan.

Volgende dag ben ik met een gratis very naar kangoeroe point gegaan. Daar een beetje rond gelopen. Was niet veel bijzonders. Daarna ben ik naar de south bank gegaan. Dit was wel tof! Er was ook een lagoon. Daar heb ik de helft van de middag gelegen heerlijk was het. Boekje lezen, beetje slapen, zonnen kletsen met andere backpackers. In de avond ben ik nog een drankje gaan doen met een andere backpacker.
Volgende dag was het weer tijd om verder te gaan. Ik vond Brisbane niet zo leuk. Ik hou niet zo van de grote steden.










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Queensland Islands

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 November 2017

Mijn reis van 25-10 tot 12-11

17 November 2017

Arlie beach, Fraser, Noosa, Brisbane

29 Oktober 2017

5-10 tot 11-5

05 Oktober 2017

Cairns 28-9 t/m 4-10

04 Oktober 2017

Sydney 21-9 tot 28-9 2027
Lola

hoi

Actief sinds 12 Sept. 2017
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 8492

Voorgaande reizen:

12 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: